Tapahtunutta 2009

SU 29.11. KLO 12 – 15 AVAJAISET JA JULKISTAMISTILAISUUS HULMILLA

Pensselillä persoonia, loimaalaisia muotokuvia -näyttelyyn

JA

Eero Tuomolan ISOISÄN TARINOITA II:sen ja Saviseudun Joulu 2009:än julkistamiseen toimistoomme ja Ateljee Hulmille.

Isoisän tarinoita I ja II tarjoushintaan 50 € ja yksittäin 26 €

Eero Tuomolan maalama Turun tuomiokirkko on Isoisän tarinoita II kansikuvassa

Kahvipannu kuumana!

Loimaa-Seura ry ja Ateljee Hulmi

Näyttely on avoinna 29.11. – 20.12.09 su klo 12 – 15, to klo 17 – 19 ja pe klo 10 – 17
Kirjoja ja Saviseudun Joulu 2009 -lehteä on saatavilla näyttelyn aukioloaikana Ateljee Hulmilta.

17.11. KLO 18.00 SYYSKOKOUS LOIMAAN LUKIOLLA

Iltakävely Vesikoskenkadulla 10.9.

”Hävitetyt talot, tyhjät pihat"

Tällainen otsikko tuli mieleen kun Loimaa Seuran perinnekävely kulki Vesikoskenkatua Loimaan Kinolle Rautatien ylikäytävältä, pikemminkin Oskari Heikkilän nurkalta.

Missä onkaan Tannerin kauppa, Häyryn parturi, Autuas- Miinan mökki. Ei löytynyt Uran kauppaa, Ei Santran kioskia. Tuula-Liina Variksen kertoma Kulosen talokin oli hävinnyt.

Yksi vanhimmista muisti että Loimaalla oli ensimmäiset äänielokuvat, kun Rantasen Jussi löi rumpua ja yksi veteli hanuria. Vielä muisteltiin Hieroja Kannistoa ja Arkku- Leinoa.

Mukava reissu. Kaikki saivat kertoa muistelunsa, megafonia kannatteli jo viidennen kerran Matti Pulli.

Väkeäkin oli syysillassa mukana mukavat 70 henkeä. Keski-ikä oli kyllä seitsemänkympin nurkilla, mutta nuorempiakin löytyi.

Kävelijöiden puolesta Matti Pulli