Pajapäivät

Kauhanojan kyläyhdistys ja Loimaa-Seura ry ovat jo vuosia järjestäneet Pajapäivät erilaisine ohjelmineen.

Vuosien 2020 ja 2021 pajapäiviä ei vietetä koronatilanteen takia.

NAPIN HEITTO TAI NAPPIKUOPPA

Perinneleikiksi valitsimme vanhan napinheiton. Se on ollut etenkin poikien suosima heittotarkkuutta vaativa leikki, josta on lukuisia muunnoksia.

Pajan pihalla napinheitto tehtiin näin: Jokainen pelaaja sai valita napin. Kukin vuorollaan heitti n. 10 askeleen päästä tikusta merkitystä kohdasta. Heittovuorot määräytyivät sen mukaan, kenen nappi oli lähinnä tikkua. Voittaja sai kaikki kierroksen napit ja sai heittovuoron sekä omakseen kaikki ne napit, jotka olivat ringin sisällä. Sitten heittivät toiseksi jne. tulleet kunnes kaikki napit ringistä oli voitettu.

PAJASSA TAPAHTUU