Kotiseutumuseo

KOTISEUTUMUSEO ON AVOINNA SUNNUNTAINA 25.8.2024

Tämän hetkisen tiedon mukaan kotiseutumuseo on avoinna 9.6. - 25.8.2024

ti - pe klo 11 - 18, la ja su klo 11 - 16, maanantaisin suljettu.

Juhannuksena 21. - 23.6. museo on kiinni.

Varsinais-Suomen museopäivänä su 25.8.2024 kotiseutumuseo on avoinna klo 11 - 16

muulloin sopimuksen mukaan

Loimaan kotiseutumuseo

Kanta-Loimaantie 13

32210 Loimaa

p. 045 677 9676 kesäaikana

muulloin katso yhteystiedot

KOTISEUTUMUSEO

Loimaan kotiseutumuseo sijaitsee Kanta-Loimaan kirkonmäellä kunnan lainajyvästöksi vuonna 1855 valmistuneessa jyhkeässä luonnonkivirakennuksessa. Loimaan Manttaalikunta luovutti tämän viljamakasiinin Loimaa-Seuralle museotarkoitukseen vuonna 1955.

Tällä hetkellä museon hallussa on noin 4 500 esinettä. Museon perusnäyttely on rakennettu kolmeen kerrokseen. Entinen elämä esittäytyy katsojalle alakerran vanhasta pirtistä lähtien, etenee jokapäiväisestä leivästä ja erilaisista kodin toimista maatalouden sekä käsityöläisammattien ja niiden välineistön esittelyyn saakka. Ylin kerros on tekstiilien, astioiden, leikkikalujen ja muiden kiinnostavien esineiden valtakuntaa, se sisältää myös tärkeää paikallista Suomen historiaan liittyvää materiaalia.

Kesäisin museon alakertaan ja yläkertaan järjestetään perusnäyttelyn lisäksi erilaisia teemanäyttelyitä.

Loimaan Valokuvaamot - ERIKOISNÄYTTELY kesällä 2024

Kesän 2024 erikoisnäyttelyn aiheena Loimaan Valokuvaamot ja loimaalaiset valokuvaajat.